|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V64 Kalmar
börjar tråden redan nu..
avd1. Kimono Pearl debuterade för Peter U näst senast och vann då tämligen enkelt, blev för pigg senast och hoppade i starten, normalt travsäker och från fint läge kan det bära till spets sedan lär man bli svårpasserade. Storm Forever såg snärtigare ut senast och var riktigt fin med mycket sparat. Kim låter nöjd mellan raderna och tror som vanligt på toppchans! ![]() avd2. Falk Nalan har nu fått några lopp i kroppen efter en tids tävlingsvila har fått ett perfekt läge och kan förvalta det genom att köra resolut från start för att sedan leda loppet runt om! Donny Ligus gick en snabb slutrunda och var tapper in mot mål, visar form och kan med klaff utmana om segern. "pass upp!" avd3. Folli tog fem segrar på nio starter hos Thomas Uhrberg, är nu ny i Fredriks regi men man låter uppåt mellan raderna och skulle Fredrik ha ställt i ordning kan vi få se en rejäl prestation som kanske blir seger. avd4. Rare Wise As är nog bästa hästen i fältet men formen är något diffus? gick ett tungt lopp senast och är formmässigt på väg uppåt. Kan vinna detta trots den tunga vägen utvändigt om ledaren om hästen bara är i 80%ig form. Denco's Neelakilab gillas och detta är en herre som brukar gå med skor och gör det oftast väldigt bra, volt är dock också ett plus. avd5 Min ide Kemas Magic möter enklare gäng nu än på slutet hästen är dessutom mest gynnad om det blir brodd och hakar i skorna än favoriten som egentligen alltid går med barfota balans (vilket nästan blir omöjligt med -6) fint spelvärde på Kemas... avd6. Vejo har fått in ett nytt löfte i stall Denco jag gillar intrycket på Callum och tror den har mycket mer att ge på banan, kommer soppa rent här och är omgångens bästa spik! avd1. 2-6 avd2. 1-2-9-10-15 avd3. 10 Folli avd4. 4-8-9-10-13 avd5. 11 Kemas Magic avd6. 4 Callum = 50 kr DD1. 11 DD2. 4 * 150 God tur! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Om jag minns rätt från förra vintern så kunde dom köra barfota utan problem varje tävlingsdag. Dom brukar få till banan bra.
Men första vardagen efter jul i morgon så kanske svensk travsport redan då kommer med ett generellt beslut om barfotaförbud fram till mars ? Dom kan ju inte hålla på som dom gjort senaste veckan hela vintern i alla fall och låta spelare och tränare få veta först någon timme i förväg vad som gäller. På Solvalla annandag jul verkar flera tränare och merparten av spelarna ha blivit tagna på sängen i alla fall. I dag i Örebro var det mer väntat. Men vädret här nere i söder kan vara mycket milt och utan tjäle i banorna hela vintern och då bör spelare och tränare antingen få besked om att det är barfotaförbud hela vintern eller själva få avgöra resp tävlingsdag. Inte gissa på vad banveterinären subjektivt ska tycka från gång till gång kort innan start. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Jag är ju van vid att under vintertid slår tränare av och på skor fram och tillbaka, helt utefter de förutsättningar som skapas fram till start. De tänker till och tar beslut efter bästa förmåga. Spika inte en utpräglad barfotahäst vintertid på spelet likväl som du aldrig ska spika en galopplysten rackare nånsin, hur svårt kan det vara? Barfotaförbud månadsvis varje år vore ju sämsta tänkbara scenario. En tillräckligt bra bana är alltid en tillräckligt bra bana. För min del får gärna veterinären kräva skor runt om inför vilket lopp som helst under en tävlingsdag. Då är allt som förr, vilket känns både rimligt och sunt. Då skapas väl de bästa förutsättningarna för hästen? De kan både få lov må bra och ges chansen att prestera under så stor del av året som möjligt.(Ska vi människor tvunget ha ut dem, så kan de lika bra ges chansen att hävda sig samtidigt, när väl omständigheterna tillåter det.) Hästägarna får chansen (oftare) att se sin häst prestera när förutsättningarna tillåter detsamma, oavsett årstid. Kul om hästen råkat hitta form just då! Nä, som spelare är jag van att rätta mig efter att väderleken ställer till det och förändrar förutsättningarna emellanåt. Jag gnäller gärna på mina dåliga beslut kring spelet, men skobeslutsfrågan lämnar jag med varm hand över till veterinärer, aktiva och hästägare. Det är en fråga som berör dessa personer så mycket mer än mig som spelare, kan jag tycka. ![]() ______________________________ Barkåks Barabbas är rankad först 8:a i ronden. Är det nåt jag missat? De streckar Conrads Spotlite, men lämnar M.T. Fortune Winner utanför!? Take Tanic är först 9:e-rankad!
|
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nu kör vi
|
|
|
|
|
#7 |
|
Självklart ska han ta med Zaragoza.
Fördelar: -Oddshöjande kusk -Springspår -Sämre motstånd än på länge nu, troligen? -De bra har ju tillägg -Hästen kördes preparé senast och gick fulltankad i mål. Nackdelar: -Vad kan hästen egentligen? Alltså: Bär du tro på hästen och låter bli testa den nu, då är det dax lägga ner sitt travtippande! Korrekt va, doob? |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
vad tror du om dumas sand? eller ska man chansspika magic
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Avd Ordinarie Reserver
1 2 4 6 11 2 1 7 3 3 4 4 9 10 13 5 3 6 2 4 64 rader * 1 * 1,00 kr = 64,00 kr enkelt eller totalt fel!?
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
V64,-dantotos analyse
Mandag aften er Kalmar værter for det populære V64 spil, og her kan du få tips og trick til det spændende stregspil fra ekspert Carina Andersson.
V64-1 VINNA ELLER FÖRSVINNA Ranking: A: 2-4 B: 6-9-3-10-12-11-1 C: 5-8-7 2 Kimono Pearl har nyligen lämnat Stig H för att gå i träning hos Peter Untersteiner. Denna dam är inte helt att lita på men är väldigt kapabel de gånger hon behagar gå felfritt. Vann direkt i debuten för Untersteiner men återföll senast i gamla galoppsynder igen långt före start. Givet motbud är hemmahästen 4 Jackie Bowler som radar upp tredjepriserna bakom bra hästar. Kommer favoriten bort här så är det inte speciellt hårt emot sedan och då ska det vara en bra chans. 6 Storm Forever öppnade bra senast men släppte ledningen och satt sedan fast i mål med sparade krafter. Från ledningen kan det räcka långt den här gången. 9 Donttellemeanymore är en startkatapult som missgynnas av bakspår den här gången. Dock ett fint smygläge och kan avsluta vasst till slut om det bara löser sig under vägen. 3 Conrads Spotlite är en gamling som inte vunnit lopp på väldigt länge. Ett platsbud i första hand från ett bra läge. V64-2 VÄLDIGT ÖPPET Ranking: A: 1-7-15-2-3 B: 6-14-4-13-12-9-8-10 C: 5-11 Ett väldigt öppet lopp där vi väljer att ta med alla hästarna. 1 Falk Nalan kan öppna bra och från innerspåret är det god möjlighet att försvara ledningen. Kommer från seger där han såg förbättrad ut igen efter att ha gjort bort sig i ett par starter dessförinnan. Från ledningen kan det räcka långt. 7 Daydream Rapida utmanade om segern från utvändigt ledaren senast och har visat fin form på slutet. Tål en del grovjobb på egen hand och ska räknas tidigt. 15 Catchee Town gör oftast jämna lopp och är van lite värre kamrater än dessa. 2 Sheriffen har ett bra läge och är inte så dum. Har tagit två segrar i år och gått bra strax bakom vinnarna på slutet utan att vara dålig. Outsider. 3 Eaudevie Akema jagar sin första seger och i ett öppet lopp är hon inte särskilt mycket sämre än övriga. V64-3 FIGHTAS FÖR SEGERN Ranking: A: 4-10 B: 6-7-5-1-3-8-9-12-11-2 C: 4 Fiddelina Fighter var inte som bäst senast men visade fin form innan senaste starten. Näst senast avslutade hon bra till andraplatsen bakom Rub It Out och dessförinnan vann hon från utv ledaren på ett säkert sätt. Hittar hon tillbaka till normal form så är det ett hett segerbud. 10 Folli var väldigt lovande med fyra segrar ifjol på sex starter. Gör nu första starten sedan oktober 2013 och är såklart väldigt svårbedömd. Var bra som tvåa i årsdebuten ifjol och bör streckas trots bakspår. 6 Barkåks Barabbas har inte vunnit lopp på väldigt länge men har sett förbättrad ut på slutet och ska inte räknas bort här. 7 Diva Sound är inte alls så tokig i grunden även om hon inte vinner så ofta. Enklare emot den här gången och hon kan överraska. 5 Under Sund har visat viss uppryckning på slutet och närmar sig en seger igen. Startar mån 22 Dec på Jägersro och den starten hinner vi tyvärr inte analysera innan denna tidnings tryck. V64-4 VEIJO OCH DENCO Ranking: A: 8-13 B: 5-9-11-14-15-6-3-4-10 C: 7-1-2-12 Veijo Heiskanen har fått upp en fin snurr på sitt stall och här selar man ut fine 8 Denco´s Neelakilab. Har fått ett par lopp i kroppen nu efter lite vila och senast fick man ett vilsamt invändigt lopp där han bara höll farten till slut via open stretch som sexa bakom Love Champagne och Thai Simoni bland annat. Lite enklare emot nu och formen borde dessutom vara på gång. Avslutade mycket bra näst senast när han i vida spår anföll sista 250 och hann fram till seger. Är han lika bra igen, får de övriga det tufft. 13 Rare Wise As radar upp bra prestationer och det var inget undantag senast då han avslutade bra till fjärdeplatsen bakom Vincere Scis Win. Näst senast var han med på V75 på Bjerke men galopperade då bort sina chanser. I starten dessförinnan var han åter duktig som trea på en 15-tid över stayerdistans bakom vinnande Yamani Hornline. Enklare emot nu även om distansen kanske är i kortaste laget. Räknas. 5 Chill Out Zaz har vunnit två av de senaste tre starterna och visar toppform. Avgjorde kort före mål senast före Barolo S.L. efter ett lopp hela vägen i andraspår. Avslutade godkänt i starten dessförinnan men hade för långt fram och var utan chans på vinsten. Vann från 2-par utvändigt för tre starter sedan och han tål att göra en del jobb på egen hand och känns given på kupongen. 9 FeliciaVe är Peter Untersteiners vapen i loppet. Gjorde bort sig från start senast men höll bra som tvåa i starten dessförinnan bakom vinnaren Stepping For Money. V64-5 RÖD KUSK Ranking: A: 3 B: 4-11-5-6-1-2-7-10 C: 9-8 Peter Untersteiner visar upp kapable 3 Asterix Hornline. Har fått ett bra läge här och han trivs över längre distanser. Har nu fått två lopp i kroppen efter lite vila och borde ha en bra segerchanschans. Spik! För den som vill gardera. 4 Dumas Sand gjorde ett kanonlopp senast som tvåa då han harvade utv ledande Paolo De Lucia. Stark och rejäl och tål bevisligen att göra jobb själv. 11 Kemas Magic kan en hel del, är även han stark och rejäl och räds heller inte distansen. Blixtrar till emellanåt och kan vara långt framme här. 5 Sparkled Face är första motbud för er som vill strecka vidare. Avslutade klart godkänd som fyra i senaste starten bakom Viking America och han gör bra lopp då och då men är väldigt ojämn. Outsider. Han startar på Jägersro på mån 22/12 och tyvärr kommer inte analysen av det loppet med här på grund av denna tidnings tryck. 2 Livi Edvards vinner inte så ofta men är van att möta tufft motstånd. Bra läge nu gör honom platsaktuell. V64-6 SEGERSTAPLARE Ranking: A: 4 B: 5-3-6-1-9-2-8 C: 7-11-10-12 4 Callum är en ny finsk häst i Veijo Heiskanens framgångsrika stall. Vann direkt i debuten för Heiskanen på ett förtroendeingivande sätt och vi spikar då han har ett bra läge och dokumenterad form. För de som vill gardera. 5 Pamela Ali kan vara ett käckt motbud. Vinner inte så ofta men gör oftast bra lopp. Höll godkänt i en snabb avslutning senast som fyra bakom vinnande Elmer Gold och var inte sämre dessförinnan som trea bakom vinnande Kemas Magic. Outsider. 3 Flash Oak verkar närma sig sin forna form igen då han svarat för bra insatser på slutet. Vinner snart igen men ska först och främst ses som ett platsbud här.. SYSTEMFÖRSLAG: V64-1 / 2-4-6 V64-2 / Alla 15 V64-3 / 4-7-10 V64-4 / 5-8-9-13 V64-5 / 3 Asterix Hornline V64-6 / 4 Callum 540 RADER DD FÖRSLAG: DD-1 / 2-3-5-11 DD-2 / 3-4-5 12 RADER Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lars (+1) |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Spikar:
Trolig: Veijos ord om Callum räcker för att jag ska spika hästen fram till den dag den förlorar första ggn. Rolig: Det är den jag funderar på just nu. Imorrn tänker jag spela "lite mer på chans än på tro" och vill komplettera med en ickefavorit. Samtidigt tror jag löjligt mycket på Rare Wise As, som just nu är mest streckad.(Take Tanic kan jag ju alltid spara till V4, där spiken kommer vara Callum.) Asterix Hornline är i grunden en fullt trolig och bra spik normalt, men har ju gått barfota. Fredriks häst ska ju både funka och på samma gång lyckas plocka ner den, krävs mycket! Dumas Sand och Tristan Toro står på tur för seger. Macho Look ville ha lucka sist och innan dess en mersmakande insats ifrån utvändigt ledaren. Både Livi Edvards och To & Fro överraskar omgivningen med bra insatser varje år, men då befinner du dig i periferin och botaniserar bland udda spelobjekt, minst sagt! Där stänger jag igen det loppet för egen del, då Sparkling verkade helt på retur senast. Skojar bara, klart jag ska ha råd med den som 1%:are i loppet, där jag försöker jobba bort storfavoriten...(18 nov visade hästen fart nog till slut för att kunna hota Macho Look). Den sunda spelaren spikar förstås Peter! Den roliga kan bli Barkåks eller kanske Fiddelina ifrån spets. Jag analyserar vidare...
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1) |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
2
Alla 3-4 streck (dåligt påläst i nuläget) Alla 1,3,4,6,10,11 (helmålat på dessa) 4 +Några reduceringskrav på det
|
|
|
|
#15 |
|
En tidig rad:
Kalmar Omg 244, 2014-12-29 Ordinarie Reserver V64-1 2 V64-2 1, 7, 9, 13, 15 V64-3 2, 4, 5, 10 V64-4 5, 8, 9, 10, 11, 13 V64-5 3, 4, 11 V64-6 4 360 rader x 1 x 1,00 kr = 360,00 kr Hoppas att skumpan till nyår är betald! Vadet är registrerat. |
|
|
|
|
|
|
|